Blog

16 07 2015

Główne grzechy komunikacji

Zadbajmy o pozytywny odbiór, jasne komunikaty i czystą formę naszych wiadomości. Dobra komunikacja, to efektywna współpraca.

  1. 1. Niejasne komunikaty
    Wydaje się proste, wręcz oklepane, jednak ciągle na tym poziomie wiele osób popełnia błędy. Posługujmy się prostym i jasnym językiem, nie nadużywajmy ozdobników. Wypunktujmy wszystkie sprawy w kolejności od najważniejszej do najmniej istotnej. Niech nasze wiadomości mają porządek graficzny. Wtedy mamy pewność, że zostaniemy zrozumiani.
  2. 2. Formy grzecznościowe
    Nie zaczynajmy, pierwszego maila od „witam”, aż mnie mrozi, gdy sama czytam takie wiadomości. Nasza pierwsza wiadomość jest zarazem naszym przedstawieniem się, warto zadbać o dobry odbiór. Lepiej zacznijmy od Szanowna Pani/Panie. Pamiętajmy o zwrocie grzecznościowym na końcu wraz z naszym imieniem, nazwiskiem oraz stanowiskiem. Wtedy wiemy dokładnie, z kim korespondujemy i czy właśnie z Tobą osobą chcieliśmy rozmawiać.
  3. 3. Załączniki
    Podpisujemy je zgodnie z treścią, nie liczbą, literą lub innym niezrozumiałym tworem. Dobrze jak każdy plik jest dokładnie opisany, łatwiej nam później zidentyfikować kto jest adresatem oraz co zawiera.
  4. 4. Odpowiedź zwrotna
    Niby prosta rzecz, a czasem wydaje się, że jest nieosiągalna. Jeżeli nie jesteśmy zainteresowani ofertą lub przestaliśmy nią być, napiszmy wiadomość zwrotną. Oszczędzi nam to nieporozumień oraz niechcianych telefonów. Ktoś tę propozycję przygotował specjalnie dla nas, poświęcił swój czas oraz uwagę.
  5. 5. Błędne dane w stopce
    Ta sprawa nie wymaga dodatkowego komentarza, aktualizujmy je.


Paulina Kowalczyk-Ślusarczyk

powrót
Wybieramy Lekarza Roku
Porozmawiajmy o zdrowiu

Skontaktuj się z nami

12 444 77 29 lub 12 444 77 05