Mobilność przyszłością
Narzędzia mobilne wykorzystywane w kampaniach marketingowych są coraz bardziej popularne i coraz więcej firm z nich korzysta. To wszystko spowodowane jest rozwojem technologii, w tym przypadku przede wszystkim tych mobilnych, i coraz większym odsetkiem osób, które korzystają ze smartfonów.
To olbrzymi potencjał, ponieważ obecnie prawie 4 mld. osób posiada telefon komórkowy! Ta smartfonizacja całego świata wciąż postępuje i otwiera nowe możliwości. Dlatego tak popularne w dzisiejszych czasach stały się aplikacje mobilne, które w znacznym stopniu ułatwiają codzienność.
Aplikacja mobilna może być doskonałym narzędziem marketingowym. Większość miejsc, sklepów, restauracji posiada swoje aplikacje, by klient mógł łatwo sprawdzić obowiązujące promocje, czy dostępność produktów. Ważnym elementem jest tutaj geolokalizacja – firma musi być jak najbliżej klienta i to dosłownie. Przechodzisz akurat koło sklepu z ubraniami – dostajesz powiadomienie o aktualnej wyprzedaży. Jesteś w sklepie spożywczym przy dziale z makaronami – otrzymujesz przepis na danie z użyciem makaronu. Jedna z większych sieci sklepów na świecie poszła o krok dalej. Stworzyła aplikację pozwalającą na wirtualne zakupy… na stacji metra. Polega ona na tym, iż na ścianach stacji znajdują się dobrej jakości zdjęcia w skali 1:1 pokazujące produkty, które oferuje sklep wraz z kodem QR. Po zeskanowaniu kodu danego produktu, który nas interesuje, możliwe jest szybkie zrobienie zakupów, które kurier przywiezie do domu. Aplikacja cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, a firma rozszerza swoje działania w całym kraju, umieszczając zdjęcia produktów nie tylko na stacjach metra.
Aplikacje mobilne idą zgodnie z najnowszymi trendami. Ponieważ w XXI wieku modnie jest aktywnie spędzać czas, popularność zyskują aplikacje skierowane do osób uprawiających sport. I tak np. osoby biegające, mogą ściągnąć sobie aplikacje, która będzie monitorować dystans biegu, tętno, spalane kalorie, szybkość, ale również pozwoli rywalizować z pozostałymi użytkownikami aplikacji i co najważniejsze – będzie motywować i przypominać o regularnej aktywności. Dzięki aplikacjom mobilnym można wirtualnie przymierzyć okulary, urządzić pokój, sprawdzić, w jakim kolorze włosów będzie nam do twarzy, odczytać znaki na rozgwieżdżonym niebie. Można wysłać komuś życzenia, które następnie pojawią się na jednym z billboardów. Można zeskanować kod na ławce w parku i przybliżyć sobie nieco historię miejsca, w którym akurat się znajdujemy. Rola i potencjał aplikacji mobilnych jest ogromny.
A Wy, jaką aplikację lubicie najbardziej?
Magdalena Jędrzejek