Blog

23 06 2017

O Blogosferze

Blogi stały się poważną konkurencją dla tradycyjnych mediów, zarówno jeśli chodzi o aspekt informacyjny, jak i promocyjny. Niejednokrotnie pełnią również funkcję opiniotwórczą. To potężne pole do popisu dla marketingowców i PR-owców. Ich rosnąca popularność nie bierze się jednak znikąd. Na pewno w obecnych czasach jest zapotrzebowanie na tego typu komunikację. Ale blogi, blogerzy zyskali na popularności ze względu na to, iż są wiarygodni, atrakcyjni i często również kreatywni, interesujący. Chętnie czytamy blogi, chętnie czerpiemy z nich wiedzę, wypełniamy lekturą blogów nasz wolny czas. Zwłaszcza, że blogosfera dotyczy naprawdę wielu tematów, każdy znajdzie coś dla siebie. Są blogi lifestylowe, kulinarne, podróżnicze, modowe, ale również blogi prowadzone przez duże firmy.

Okazuje się, że połowa internautów czyta blogi raz w miesiącu. A blogerzy bardzo często poruszają tematy związane z różnymi markami, produktami, firmami. Ktoś by powiedział, że to takie artykuły sponsorowane, swoisty product placement. Może i tak. Ale należy mieć na uwadze, że rosnąca popularność blogerów powoduje, że starannie dobierają oni firmy, z którymi nawiązują współpracę. W końcu na własnej skórze testują produkty, wydają o nich opinię, polecają lub nie. Są wiarygodni i nie mogą sobie pozwolić, aby tę wiarygodność stracić. Jeśli więc coś polecają, to są w tym szczerzy. I czytelnicy to doceniają, sugerują się ich opiniami i wrażeniami (okazuje się, że nawet 80% internautów ufa opiniom blogerów, a znaczna część również decyduje się na zakup konkretnej rzeczy pod ich wpływem). 

Co do prowadzenia bloga, to oczywiście kolejną zaletą jest precyzyjny target. Prowadząc bloga, trafiamy do konkretnego odbiorcy, zazwyczaj z konkretnym produktem. Tu jest pole do popisu dla wąskich branży, dla specjalistów. Wtedy ta siła dotarcia jest jeszcze większa.

Wpisy na blogu są zazwyczaj, a przynajmniej powinny być, naznaczone ładunkiem emocjonalnym. Nawet jeśli dotyczą konkretnego produktu, to jest on opisany na podstawie odczuć, wrażeń, w kontekście własnych przeżyć, własnego życia. To na pewno bardziej przemawia do odbiorcy.

I są jeszcze blogi firmowe. Czy to przeżytek, czy one również mają rację bytu? Niektórzy mówią, że z blogami jest taki problem, że trudno je kontrolować, że mało osób je czyta. Jednak dobrze prowadzony blog firmowy ma potencjał. Przede wszystkim pokazuje możliwości firmy w branży, w której ona działa. Kreuje jej wizerunek jako eksperta, pokazuje jej wiedzę. Pomaga stworzyć komunikację na wysokim poziomie, rozszerzyć kontakty, prowadzić z klientami dialog, bardziej kameralną komunikację. Blog firmowy może pełnić funkcję eksperta, edukatora, dzięki niemu możemy pozycjonować materiały PR-owe, przekazywać informację dotyczące nowości, produktów, ich wykorzystania. Ale w sposób świeży, kreatywny, innowacyjny. To powinien być klucz do sukcesu w prowadzeniu bloga firmowego. Blogi firmowe mogą również pokazywać życie firmy od tzw. „kuchni” – to podnosi rangę firmy pod katem employer brandingu, wzmacnia jej pozycję jako rzetelnego pracodawcy. Również różnego rodzaju case studies będą dobrą i ciekawą formę prezentacji treści. Warto też urozmaicić wpisy np. ciekawymi zdjęciami, infografikami, czy nawet nagraniami video.

No i systematyczność J Jak i w wielu obszarach działalność i tutaj musimy zwracać na to uwagę.

Oceńcie sami, jak w dzisiejszym świecie ma się blogosfera, czy warto z blogerami współpracować, czy warto prowadzić bloga – czy to prywatnego, czy firmowego.

 

Magdalena Jędrzejek

powrót
Wybieramy Lekarza Roku
Porozmawiajmy o zdrowiu

Skontaktuj się z nami

12 444 77 29 lub 12 444 77 05