Trendy eventowe na 2019 rok
Żegnamy się powoli z 2018 rokiem, który nieźle namieszał w organizacji eventów dzięki nowym rozwiązaniom. Wiemy, jak ważna jest kreatywna komunikacja z uczestnikami oraz nietypowe atrakcje, aby nasze wydarzenie odniosło sukces. Do branży eventowej w 2018 wkradł się również bardzo pożyteczny trend bycia eko i fit. Dlatego też najbardziej pożądanymi obiektami do organizacji wydarzeń stały się miejsca, gdzie możliwa jest segregacja śmieci i recykling, a najchętniej posiłkiem będącym atrakcją spotkań były fit dania, oparte na naturalnych, ekologicznych i biodegradowalnych produktach. Dobrym narzędziem okazały się również nowinki technologiczne m.in. różnego rodzaju streamingi on-line w mediach społecznościowych rejestrowane nie tylko przez telefony komórkowe, ale i kamerki 360. Ponadto używane były również rzeczywistość wirtualna oraz hologramy!
Jakich nowinek związanych z eventami możemy się spodziewać na 2019? Przygotowaliśmy dla Was 5 gorących trendów na przyszły rok, dzięki czemu uczynicie swoje wydarzenie jeszcze bardziej atrakcyjnym!
1. Nie tylko zwykli podglądacze, ale uczestnicy wydarzenia.
Jako że potrzeba matką wynalazków, w nadchodzącym roku również będziemy korzystać z dóbr technologii. W dobie streamingu, nie tylko osoby, które fizycznie są obecne, na naszym wydarzeniu mogą czynnie brać w nim udział. Osoby, które widzą je online, również mogą doświadczać w jaki sposób? Dzięki technologii 360 stopni na żywo można połączyć zdalnych odbiorców. Dzięki wirtualnemu biletowi i połączonemu hostowi goście mogli doświadczyć wewnętrznych ścieżek w sposób znacznie odmienny niż w poprzednich wydarzeniach. Mogli uczestniczyć w spotkaniach, nie tylko oglądając sesje. Wielkim potencjałem będzie komentowanie treści, dlatego nowym trendem będzie tworzenie nowych miejsc w sieci, gdzie uczestnicy będą mogli wyrażać swoją opinię.
2. Bezpieczeństwo najważniejsze!
Akcja #metoo oraz wydarzenia zza oceanu przyprawiły organizatorów o dreszcze. Konferencje i wydarzenia mogą być środowiskiem docelowym dla niewłaściwych zachowań. Według ostatniego raportu 60% respondentów stwierdziło, że doświadczyło nękania na spotkaniach naukowych w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Tylko 18% osób, które tego doświadczyły, zgłosiło to w tym czasie. Organizując wydarzenie z dużą ilością osób, zadbajmy o bezpieczeństwo uczestników, nie bójmy się zakazywać zachowań, których sobie nie życzymy. Dzięki temu zadbamy o naszą reputację oraz uczestnicy wydarzenia będą czuli się swobodnie. Bądźmy świadomi, kto uczestniczy w naszym wydarzeniu. W celu podniesienia bezpieczeństwo warto zmienić politykę alkoholową. Miej na uwadze to, że stali uczestnicy mogą to kwestionować. Jeśli chcesz kontynuować oferowanie napojów, rozważ zmianę baru na coś takiego, jak serwery dystrybuujące napoje, aby kontrolować jego przepływ. Innym rozwiązaniem jest limit napojów na gościa lub system bonów.
3. Szukaj niestandardowych miejsc.
Dobrze wiemy jak trudno jest znaleźć idealne miejsce na nasz event. Tygodnie szukania miejsca, które spełnia nasze oczekiwania techniczne oraz przestrzenne. Co do drugiego aspektu, dobrze wiemy, że menedżerowie lokali wykorzystują każdy metr kwadratowy powierzchni lokalu. Kiedy sprawdzasz obiekt, patrz na wszystkie jego walory, które możesz wykorzystać-dach budynku, parking, ogród, magazyn. Bądź odważny i wynajmuj powierzchnie, które wcześniej nie były wykorzystywane. Patrz na niespotykane walory architektoniczne. Odsłonięte rury w magazynie, ściana z surowej cegły — czemu nie! Możesz też do surowej przestrzeni dodać ciekawe dekoracje, które uczynią miejsce jeszcze wyjątkowym. Wszystko, co doda twojej przestrzeni kreatywności oraz niekonwencjonalności tylko sprawi, że Twoi goście zobaczą coś, czego się nie spodziewali.
4. Nietypowe menu to podstawa.
O gustach się nie dyskutuje, wiadomo. Trzeba jednak przyznać, że kwestia jedzenia jest najbardziej poddawana ocenie przez uczestników wszelakich spotkań-tych branżowych i rodzinnych. Sztuką jest zaspokoić najbardziej wymagających smakoszy. Eksplozja smaku w poszukiwaniu autentyczności to nowy trend na eventach. Pochodzenie produktów oraz zdrowa żywność wciąż jest na topie. Należy jednak mocno napracować się, aby odejść od standardów, które męczą i otworzyć się na nowe rozwiązania. Współpracuj z szefem kuchni, który odpowiada za jedzenie w miejscu Twojego wydarzenia, aby stworzyć najbardziej niepowtarzalne menu. Wybierz miejsce, w którym można tworzyć oryginalne koktajle i dania podkreślające Twój etos, markę i kulturę.
5. Niech sztuka zagości na Twoim wydarzeniu.
Korzystanie z dzieł sztuki jako dekoracji, może stworzyć niepowtarzalną atmosferę i stać się powodem do długich dyskusji na spotkaniach. Wcale nie muszą to być obrazy lub dzieła z najdroższych półek świata, za których wypożyczenie wydasz miliony monet. Pokaż lokalnych artystów, którzy chętnie chwalą się swoimi pracami. Poszukaj artysty urban graffiti, któremu zlecisz wykonanie oryginalnego muralu, który będzie w centrum zainteresowania oraz będzie świetnym tłem do robienia zdjęć na Instagram. Pomyśl o wyjątkowej graficie. Współpracuj z artystami z twojego miasta, aby stworzyli coś, co pasuje do stylu lub tematu imprezy. Może to również być świetny pomysł na prezent dla fundraiserów.
Zapoznaliście się z trendami? To świetnie! Mamy nadzieję, że wykorzystacie nasze rady, aby stworzyć niezapomniane wydarzenia, o których długo będzie głośno.